Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Underbara Särna

Publicerad 2009-12-16 15:26:56 i Allmänt,

Så har vi genomgått den sista fasen i behandlingen på Skogsgläntan i Särna! Alla var lite runda, goa och fina som alltid och personalen rev sitt hår efter att statistiken var färdigställd =) =)
 
Nej nu blev det visst fel bild........... Okej, tyvärr glömde jag kameran hemma men Anna J, du kan väl skicka någon snygg bild vid passande tillfälle.

Alla rummen är försedda med tempurmadrass och tempurkudde, själv är jag inte bekväm med att ligga på kudden som jag upplever hård som en gråsten, men madrassen: Mmmmmm lovely!

Ni kan ju bara gissa hur madrassen såg ut efter att jag har legat på den en hel natt... men det låter jag vara osagt.

Vi har haft vattengympa två gånger på två dygn, och poolen är varmt tempererad och så finns det bastu som jag provade på, den var lite lam i värmen men det fixade jag lätt efter att ha hällt över en 10 liters hink med vatten (skämt). Det blev en härlig hårinpackning och en tur i bastun sedan var den skönhetsbehandlingen avslutad.
 Riktigt så här mysig pool var det dock inte, men nästan!

Den vanliga gympan var som godis för kroppen, endorfinerna sprudlade och jag känner i hela kroppen att jag saknar motionen i grupp!! Promenader är inte att förkasta men det är mer social samvaro med grannarna än motion så nu tror jag att jag ska göra slag i saken och börja gympa igen!! Glädjen i livet kom lixom tillbaka kände jag! Så jag ska nog ta ett pass redan ikväll, innan den känslan försvinner bort och gömmer sig för all framtid!


Maten: Lunch dag 1: oidentiferbart föremål!! Inte ens personalen visste vad de bjöd på, men vi kunde bena isär vilka partiklar som fanns i: äggstanning, tärnad potatis, spenat och kesotäcke! Lät det smarrigt......... nä tyckte inte vi heller! För övrigt har vi fått korvgryta, rårivna grönsaker, värmda grönsaker, wokade grönsaker och ungsvärmda grönsaker, pastrami och rotsaksgratängen var ju så klart godast! Sen fick vi blåbärspaj och vaniljglass som efterrätt igår kväll efter den goda avslutningsmiddagen. Idag åt vi chilliconcarne och det hade de planerat in sista dagen så de slapp känna effekten av maten då vi sedan åkte hem!

INGEN har saknat mig under de här dagarna, jag har typ fått 1-2 sms per dag och dessa av min käre make!! Men när jag kom in i Malung ringde syrran så det fanns hopp om att vissa kom ihåg att jag lever iallafall....... men längre sträckte sig inte minnet för syrran lovade vid ett svagt tillfälle att åka hit och elda denna förmiddag men där hade senildemensen slagit till redan. Men då jag var så nära hemma så fick hon frisedel, nu kunde jag göra det själv lika gärna. Sen var jag lite orolig över hur mycket snö det hade kommit, p.g.a den mycket sänkta bilen som jag kör, men det var ju ingenting i proportion med Sälen/Särnamått mätt! Jag rattade upp på gården och såg att det fanns färska bilspår upp. Vi bor ju öde så någon måste ha gjort sig mödan att ha åkt hem till oss, tänkte genast på mamma då Tina inte varit hit och skickade ett sms och tackade för sopning av trapp och eldning, för någon hade förbarmat sig och ELDAT!! Förstår ni vilken lycka att komma hem till 20 grader inne istället för 8-10 grader!! Mamma svarade att hon var då oskyldig, samtidigt ringde Åsa (hurra de kom ihåg mig) och så visste hon att det var Jossan som varit hit!! Så klart, att jag inte tänkte på det med en gång, hon har ju gjort denna goda gärning för ett år sedan också!! Denna gång gick smset till rätt personer och Lottie svarade att det var så lite så, men det var det INTE, än en gång TUSEN TACK!!!



Nu är klockan kvart över tre och jag har även hunnit lagt i en tvätt och skottat av hela gården. Det tar cirka 45 minuter med fyrhjulingen och jag är själaglad för den, för tänk er vilken tid det har tagit då vi skottat för hand förr om åren!!
 eller
Jag föredrar det första! Dessutom luktar man så gott efter en riktig åktur, nästan som om man skulle ha åkt skoter....

Nu börjar det bubbla i magen hör ni, var glada att ni inte är här nu..........

Kommentarer

Postat av: BrittMarie Josefsson

Publicerad 2014-11-12 13:23:58

Hej! Du har beskrivit precis hur det var att få behandling på Skogsgläntan. Var själv där runt 2012 och det var jobbigt men helt fantastiskt. Visserligen var det 4 personer som tackade nej under tiden och inte fullföljde programmet vilket är synd för det är många som vill komma dit. Men jag njöt av att få träningen, gemenskapen och att tappa vikt, nästan 40 kg. Visserligen har en del kg återvänt men det räknade jag med så jag är "normal" nu. Längtar dock tillbaka (tänk om man fick det???) för fortsatta bra tänk för man faller väldigt lätt tillbaka till det gamla och måste kämpa hela tiden. Alla i personalen var helt fantastiska särskilt tyckte jag om Bim och Marit (min mentor) båda stöttade verkligen mig för jag var väldigt långt nere och hade lagt ner det mesta, saknade motivation vilket har blivit bättre.
Hälsningar från BrittMarie Josefsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela