Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

"Smakprov"

Publicerad 2009-12-18 16:09:27 i Allmänt,

Nu kan ni få se fyra varianter av mina islyktor:

Den översta till vänster är gjord i en liten plåthink, eller ska jag säga före detta plåthink, den är skrot nu! Den till höger uppe är gjord i en 15 liters hink. Längst ner till vänster: vanlig 10 liters hink och längst ner till höger: en rektangulär skurhink!!

Så nu är det bara för er att plocka fram skurhinkarna, fylla upp med vatten och ut på gården med dem!! Ni som gör islyktor kan väl skriva det under kommentarerna så jag vet att jag inte är ensam =)

* * * * *

Ikväll är jag bjuden på tjejmiddag i Ilbäcken, det ska bli riktigt trevligt! Hoppas på lite hjälp av brudarna med lite julklappsrim....... och det är nog inga problem, de här brudarna är skärpta och har rim-nerverna på helspänn så här års, det är jag säker på!

Idag har jag tyvärr inte hunnit äta någon lunch så nu börjar det kurra lite i kistan, måste nog ätat något lätt innan middagen om jag ska överleva (som om inte det finns späck på den här hyddan som håller mig vid liv 2,5 timme till)...

Ha en trevlig kväll, jag kommer inte att önska gott nytt fredagsmys som ni kanske förstår efter förra veckans angrepp mot detta begrepp!!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-12-19 17:37:55

Jag har oxå gjort fina lyktor idag. Blev inspirerad av dina fina. Kram

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-12-21 12:12:32

Å så bra rim det blev =)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela