Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Promenix i Duvnäs/Ilbäcken/Hulån

Publicerad 2009-12-06 18:18:33 i Allmänt,

Jag fick med mig Jossan och Millie ut på långpromenad idag. Det var ju inte det bästa föret i tennisdojjor men det gick! Lagom blöt om både byxben, skor och strumpor blev man, eller hur Jossan?? Millie är Ericas New Foulandhund som är 10 år vilket borde motsvara ungefär 70 människorår. Det var nära nog att vi fick lov att ringa efter skjuts åt henne sista biten! Det gick inte fort.........

Hästarna hade gärna följt med på promenad de också...... Men de sket så illa så de fick stå kvar i hagen.
* Det hade så klart ingenting med att göra att jag är livrädd för dessa jättedjur!!!

Millie drog så Jossan följde med ner i diket en vända.
  

Nu har jag och Roine tagit reda på en halv gris så nu har vi mat så vi klarar oss ett bra tag framöver! Det blir: fläskkotlett, karrékotlett, fläskfilé, strimlat fläskkött, sidfläsk, gryta, fläskbiffar osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela