Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

NYÅRSAFTON!!

Publicerad 2009-12-31 10:17:16 i Allmänt,

Vad händer idag och ikväll då?? Hitintills har jag tagit sovmorgon, duschat, kammat håret (ja det är värt att nämnas, det är ett halvtidsprojekt) och nu äter jag äggmacka och dricker mjölk till frukost. När man, som vi, saknar riktig spis, då kokar man MÅNGA ägg och så har man att ta av (VECKANS TIPS!! )
 

Dagens planer är att ha lite pulkrace med de som vill! Grilla korv och mysa lite. Nu är ju temperaturen nere på -13 igen så det skulle ju vara möjligt utan att frysa vissa kroppsdelar av oss.



Ikväll ska vi vara hos Robert som jag skrev om igår. Det blir trevligt... Jag har upptiningsprojekt på gång på både bänk och i kylskåpet. Vi har knytkalas, så då slipper en dra hela lasset och vi kan alla vara med och åka pulka =)

Det blir ett lugnt nyårsfirande, fast jag ska uppmuntra Roine att ta med den där whiskeyn han köpte i Skottland så kanske det blir att minska nån millimeter i flaskan.


ÅRSKRÖNIKA:
Jag tänkte om jag skulle kunna skriva en snabb årskrönika utifrån mitt liv året 2009. Vid första tanken har jag ju inte gjort någonting........ men nått borde jag ju ha gjort.. Det här kom jag fram till

* * * * * * * * * * * *
Januari: Återbesök uppe i Särna, där jag träffade de här underbara människorna!!


Februari: Jag började blogga och har fortsatt sedan dess. Var på en hockeymatch (Rasmus 7 år spelade), har inte sett nån sen dess och kommer nog inte att så göra heller! ;)

Mars: Pressade mig maximalt för att gå ner så mycket som möjligt i vikt och fick igenom IVF behandlingen!! Var till Hurghada Egypten med Tina och mina två galna kusiner samt ena kusinens fästmö Tina.


April: Anki övningskör!! IVF behandling nr 1 påbörjas, jag slutar banta, kilona smyger sig på igen! Avslutar taxikarriären i Sälen.

Maj: Gravid och strax efter icke gravid igen, livet går vidare. Säx-kamp i Säxen, vårstädning i trädgården. Börjar spåna på nytt kök.
 
Juni: Lasarettsinläggning följt av semester, sommar och solsken! Byte av tak på lillstugan. Cruising med tequilarace, vattenpipa, svensexa, raggarbilsåkning och annat skoj. Guldregnmarknad. Nya Zeelandsbesök med bl.a. kortspel och paintball. Leksands sommarland.


Juli: Turkiet med Sanna och Erica. Knottkamp i Snesen, VANSBROSIMNINGEN och uthyrning av huset, DANSBANDSVECKAN i Malung med både party och taxikörning (inte samtidigt förstås). Falu cruisingen, Irländsk afton i Nås.

Augusti: Pridefestivalen i "Stöckhölm", Flygfesten i Dala-Järna, blåbärsplockning, Björn Skifs i Leksandsgropen, pyjamasparty i Elins lekstuga. Släktträff.

September: Planerar på allvar renonvering av kök, renoverar pannrummet. Lingonplockning. Skottlandsresan. Satte in ett befruktat ägg som inte tog sig. IKEA-shopping med brudarna, kök beställdes.



Oktober: Ny ivf behandling påbörjas. Halloweenfirande i dagarna två. 

November:
Köket kom, installerades men p.g.a fel blev det ej klart denna månad. Ålandsresa med PROG-tema. Insättning av ägg, Tina fick samma dag böter (vilka bra omen). Anordnade vinfest!


December: Julföreberedelser och firande. Väntar på bänkskiva från IKEA. Viktnoja inför slutbesöket i Särna. Tränar inte längre så hårt p.g.a ägget ska få fästa, vilket det har gjort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela