Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Nu ni.......

Publicerad 2009-12-05 18:11:26 i Allmänt,

Jag förstår att Ni är spända av förväntan!! Hur såg det ut, vem var mest mjölig, vem ansträngde sig mest i sin kreation, vem satte dit flest nonstop och på vilket hus?? Frågorna är väl många, och här: här kommer en lite bildserie som illustrerar galenskapen i Hulån dan före andra advent!

Att dra igång och göra en pepparkaksdeg från grunden, nja det faller inte Fru Bergström in i smaken! Jag sponsrar Konsum och Skogaholm jag!




På internet och Mildas hemsida hittade vi ett pepparkaksslott eller ett fort som vi tyckte skulle passa bra. Vi klippte och la på degen och skar ut bitar. Eller vi och vi, jag blev ganska ensam om sysslan....

Det var ett riktigt precitionsarbete och jag hade verkligen tungan i mungipan flera gånger.....

och nej: jag åt ingen deg alls...........

     
Ovanför syns mina tunna små kakbitar, mamma hon gjorde ena riktiga grovsingar hon och dom ser ni nedanför.....
     

Mamma provsmakade inte degen hon heller, men visst ser hon rätt sugen ut?

Är det det här dom kallar för hängläpp??


Sen skulle bitarna sättas ihop med KOKHETT sockerh..v..te. Koncentrationen var olidlig och ändå så lyckades jag att bränna fingret!!!!!!!

Tyvärr fattades en tornsida och en sida på taket, någon som har förslag på vart de kan ha tagit vägen?? Okej okej, jag kanske räknade fel............ Eller så åt Tina upp dem kanske ja!!!



       
 
Ja, den sista bilden är Tina som ska till att dricka julmust efter att Viktor har druckit direkt ur flaskan. Ni som har druckit efter en 5 åring som har svårt att hålla smulorna kvar i munnen förstår varför hon kollar...

De två husen:




* * * * *
Sen var vi på julmarknad i Grånäs. Där var det bäcksvart så det blev inga bilder alls. Det roligaste på hela dagen hände där, när vi skulle åka hem. Viktor var mer vild än tam och hoppade, sladdade och ramlade om vart annat. Sedan skulle Rasmus hoppa ÖVER ett dike och Viktor var inte sen att hänga på. Tina ropade: Akta Viktor det kanske är blött!!!!!!!! Brak och megaPLASK! Isskorpan på bäcken brast och Viktor for med båda fötterna rätt ner i bäcken. Tyvärr blir det inte lika roligt att skriva om det som det var när vi upplevde det! Bör jag ens förklara att han luktade gammal dypöl och såg även ut som en, där han satt i bilen...........
* * * * *

Nu gott folk, akta Er för galna & falska tomtar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela