Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Mjölk, ägg, salt och mjöl

Publicerad 2009-12-06 11:43:38 i Allmänt,

Vad blir det? Jo pannkaka så klart!! Jag har varit sugen på denna delikata maträtt ända sedan i torsdags och idag var det äntligen dax. Jag bad Roine riktigt snällt om att åka ner och handla så skulle jag påbörja kulinariska härligheter i "köket". Han var precis på väg och jag hade haft i ägg, mjöl, salt och så fattades mjölkskvätten. Jag kollade på datumstämpeln med tanke på att vi ofta kan få en och annan skvätt över som sen har en tendens att stå kvar i kylskåpet tills dödagar! Men det stod 12:e på den här 1,5 litern så det var ju grönt. Jag hällde glatt på, det såg väldigt vattnigt ut, vad??! Det var visst den 12:e november som var bäst före datum!! Bara att börja om från början nu när Roine kommer hem från "boda". Suck.


Vad annars har hänt denna mörka söndagförmiddag, jo: jag har städat min garderob. Det var välbehövligt efter den misstänkta vattenskadan och allt spån som kom vid närmare titt på taket! Men nu är den välstrukturerad och fin igen. Alla kläder som jag inte tycker om och som jag aldrig använder (alla!!??) har jag lagt i mina resväskor, ifall jag någon gång i framtiden ångrar mig. Om jag inte ångrat mig inom ett år eller två så är det ju bara att hiva iväg dem till Erikshjälpen, det är min filosofi.
 Det är inte riktigt så här städat och fint, men nästan.......

Men nu måste jag leta reda på en stekpanna, det blir inte lätt! Det är ju snart över en månad sen jag använde den sist. I värsta fall får jag väl lov att göra våfflor för det järnet vet jag vart finns!!

 eller

Nu blev jag kluven................Tur att det inte gäller värdsligare problem!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela