Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Många bestyr avklarade

Publicerad 2009-12-31 15:47:42 i Allmänt,

De som känner mig riktigt väl (ja, kanske några andra också) vet att jag är rätt envis. Och det har gjort att vi idag har fått till en pepparsås, stekt och nu kokat strimlat fläskkött, olika salladssorter, tonfiskröra, vitlöks och sambaloelekdressing, vitkålssallad som vi ska smaska på ikväll! Detta med endast en liten kokplatta till hjälp. Först tänkte jag att jag hade utträttat stordåd men när jag skriver ner det på det här viset så var det ju inte så mycket som gjordes på spis... Ja iallafall blev det rätt mycket disk och att stå inne på toaletten i duschen strax efter någon varit inne på toa, det önskar jag inte en värsta fiende! *urk*

Kl. 18.00 träffas en av mina familjer (den ingifta) hos Robban och där blir det mat, mat och lite mer mat, sen blir det Bondespelet som står på programmet om Roine får välja. Några raketer ska väl också avfyras och sen blir det hemfärd i 200, rakt ner i bingen och sen Zzzzzzz.... OM jag känner mig själv rätt!

För två - tre år sen firade vi nyår/Roberts 30 års dag i Sälen, Hundfjället. Då hade jag och Roine köpt sådana där kinesiska lyktor som ska brinna när man skickar iväg dem, den första fastnade i en björk som låg nära belägen det hus vi hade hyrt. Jag behöver nog inte ens beskriva hur det såg ut när vi alla skulle försöka få ner den på olika sätt och dessutom så skickades ingen mer upp nej! Men kolla bara vad läckert det är med dessa rislyktor!


Nu ska jag gå ut och ta tag i den sista disken, hoppas att lukten har lagt sig!!

Än en gång: GOTT NYTT ÅR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela