Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Lördagskväll

Publicerad 2009-12-12 17:36:20 i Allmänt,

Såå börjar det dra sig mot lördagens kväll, det är dans på Flottaren och jag ska sitta hemma och uggla....... Ganska trist, och ganska skönt! Jag har en date ikväll, med gänget i Karibien eftersom det är ROBINSON!!!
Vilket liv, suck.


När det är helg så känner jag mig lite skyldig att städa, ni har kanske sett mönstret i bloggen.... Men i veckorna städar jag inte så mycket utan då är jag ju ensam och stökar inte till så mycket!! Men när torsdagen kommer och Roine slutat för veckan så gror det av någon underlig anledning ihop här hemma. Väskor slängs i hallen, skor står rätt innanför dörren så man ska rent utav ramla in i huset, skitiga kläder över hela toalettgolvet (badrumsgolvet vore att överdriva en aning) och så är köksbänken belamrad med grejor från höger till vänster! Förstår inte varför men det bara blir så......... och det är ju inte enbart Roines fel även om det just lät så utan jag har min del i skulden jag också....... så idag har vi röjt och städat fast mest på övervåningen, nu fattas en strykning av två par gardiner så är det ganska klart.



Nu när mörkret har lagt sig har jag smsat grannen och bönat och bett om sällskap ut på promenix och hon hänger på om 20 minuter! Det är goda grannar det. Roine känner sig dock undanskuffad för nu helt utan förvarning ville han med! Fast har är ju välkommen han med, men jag tror att han passar på den inbjudan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela