Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Julklappsrim på gång!!

Publicerad 2009-12-22 16:23:34 i Allmänt,

Ikväll blir det julfirande med Anki och Elin, med julklappsbyte, pizza och samkväm!

Ankis paket har följande julklappsrim:
1.
Nu kan du i fantasin bort glida,
när du vänder sida efter sida.
Mannen du i somras fick se,
har visst tagit tyngre droger än cigg, sprit och the.

Uppdatering 20:30
Svar: Boken Heroin diaries av Nikki Sixx   Bild på boken The heroin diaries

Elins ena paket har detta halvdåliga och fantasilösa rim:

2.
En sockerbagare här bor i staden
Hon bakar kakor mest hela dagen
Hon bakar stora hon bakar små
och några kommer två och två

Uppdatering kl. 20:30
Svar: En pepparkaksform som heter Du&Jag, en tjej och kille som sitter ihop genom att de håller händer.

Ett annat roligt rim som vi kom på i fredags på tjejmiddagen var följande (paket till min svåger Fredrik)

3.
Om du är en riktigt tuff en
kanske du får se på muffen


Om ni vill gissa så går det bra att skriva under kommentarer under detta inlägg, det vore kul att höra Er tolkning av det sista rimmet!! =)



* Nu kan jag inte avslöja mer för de andra som vi gjort rim till läser troget denna blogg och vi vill ju inte förstöra överraskningarna i förväg, eller hur?


Att göra

Ikväll ska jag också hinna med att hämta en skiva hos Ailie.
Köpa DVD skivor
Göra några kopior på tre filmer som jag har
Koka ägg (ett helt företag) 
Göra klart rim på några andra paket
Slå in resten av julklapparna
Röja i köket
Juldamma
Ta något lugnande...................

Imorgon är det arbetsdag igen, men det får nog bli en halvdag om allt flyter på som det ska! Sen är det
ä n t l i g e n lite julledighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela