Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Julfirande 1 & 2

Publicerad 2009-12-25 09:01:11 i Allmänt,

Om man som jag tycker om att fira julen så går det ju ibland att draaa ut på den. Min jul började med tjejmiddagen hos Åsa B förra fredagen. Förutom jag så var även Maria inbjuden och på kortet nedan sitter hon med värdinnan och myser


(Åsa är precis hemkommen från Thailand därav pepparkaksfärgen).

Jossan fick även hon följa med och jag tror hon gillar att hänga med de "äldre" donnorna!

Förklaring på ordet älder: Inte för att vi är GAMLA men vi är dock 25 år äldre än Jossan.........

Det var ruggigt kallt den där kvällen, vilket verkligen syns i bilden jag tog på Åsas hus. Så tillvida det är inte avgaserna från min bil som syns..... Troligt är att det är en kombination.


* * * * * * * * *

Julfirande två var hos far förra lördagen. Och vem var mest angelägen om att komma med på bild? Avgör själva..



Emil 1,5 år var en riktig liten buspojke, jag tror minsann Jimmy har lärt honom allt han kan på såå kort tid..
   


Stora syster Alma, söt som en docka och minst lika busig som sin bror.
 


Efter en stunds väntande så kom tomten iallafall......


Och oj oj oj så spännande det blev, alla vill se julklappsadressen FÖRST, då alla vet hur deras namn stavas!!!
S P Ä N N I N G E N är olidlig!! Tomten får mycket hjälp men den informationen är väl överflödig..


Här blir Alma jagad av självaste Spindelmannen/Viktor!
Jossan var med hon också, det brukar hon vara av den anledningen att helgen före jul så jobbar ofta Lottie och Micke så Jossan brukar sova över då...... så även i år och jag tror hon hade trevligt även på denna julfest ;)


Emil verkade gilla sin lastbil bäst av alla julklapparna!


Jossan är bokmal så hon gillade sin nya Lasse-Maja detektivbok! Den är för övrigt redan utläst, fyra dagar senare..


Roine trivdes med sin ny julklapp; krigaren. Kollar ni riktigt noga så finns där vissa likheter!


För alla barnen var nog själva öppnandet av paketen som är det mest relevanta.

        



The end of part 1 & 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela