Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Julfirande 3 & 4

Publicerad 2009-12-25 09:53:52 i Allmänt,

Julafton den 24/12 2009, vi firade jul med att äta julmiddag med mammas släkt hemma hos morbror Erik i Hulån!
Det var mostrar, morbröder, kusiner och kusinbarn i kubik: och vilken härlig känsla!!

Personlig meddelande till moster: vi ses en annan dag!! =)

Det lilla köket blir gärna fullt en dag som denna men finns det hjärterum så finns det stjärterum har jag hört!


Kusinen Sara sitter bredvid mina syrror Ailie & Tina och bara myser....... och så hittar de säkert på hyss samtidigt!

Det syns väl vem som har fuskat till sig en bränna i solarium va?

Saras syster Anna hon är en riktigt retro tjej med urgammal frän bil, här är hon på väg mot hemligt uppdrag en  jul som denna, hohoho!


De här "dansdockorna" har suttit i lampan i vardagsrummet så länge jag kan minnas och jag har alltid snurrat på dem så snart tillfälle givits. Här ses även busViktor i bakgrunden då han ska till och trycka på den sjungande fisken (efter det att morbror PerBråke har visat honom det).


Ailie hade en läcker klänning som jag kan tänka mig att låna, t.ex. ikväll på Flottaren =) =) =) Men det tror jag inte att hon tycker...



* * * * * 
Därefter åkte vi hem till mamma för att se på Kalle Ankas jul, fast det är rätt tråkigt tycker jag! Efter 35 år så kan man varenda replik och jag skulle hellre göra något annat den timme, så från nästa år bojkottar jag Kalle och c/o.

* * * * *
Sen var det dags för julfirande nr 4, hemma hos svärmor. Hungrig igen högg jag in på en julmacka...... och livets dryck: julmust!


Allt går ju ut på att vänta på julafton, och här väntas det på.................... javisst: TOMTEN!


Relativt tidigt kom så Tomten, lång, ståtlig och härlig som alltid. Han är så full i bus vår tomte och Sanna och Erica vill krypa upp i famnen på honom som för 2-3 år sedan men har nu blivit allt för blyga.


Viktor hade varit så snäll så han fick T.O.M Tomtens glasögon! Undrar när det hade hänt......


Själv hade jag nog inte varit så snäll i år heller för Tomten han har aldrig paket till mig vilket jag tagit upp med honom de sista åren på Flottaren, men utan framgång =) Men sen, när tomten gått, fick jag julklappar ändå, så liiite snäll måste jag ha varit! Jag fick t.o.m en mankini i julklappslotteriet, tack för det Robert!! =)

För Er som inte vet vad det är, så kan jag tala om att det är en manlig baddräkt eller bikini.

Robert själv fick en prinsessaffisch bl.a.
                                                    
Se hur Robert "conectade" med Tomten


Roine han fick en dammvippa av Jossan så nu blir det nog städa av här hemma. Observera glädjen i Roines ögon!!


Micke fick en hemmagjord mössa av: Tomten ;)   

* Micke är så väluppfostrad att han t.o.m ser glad ut då han har mössan på sig...

* * * * * *
Sen åkte jag och Roine hem och såg/sov tv! Slutet gott allting gott, eller är det nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela