Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Fredagsmys - vilket uttjatat begrepp.....

Publicerad 2009-12-11 16:01:25 i Allmänt,

Gillar Ni benämningen Fredagsmys??? Jag gjorde det först när det kom, men nu kan jag bara kräkas när jag ser det på alla sidor på fejjan mm.


Visst, för mig är fredagar oftast härliga, arbetsveckan är slut och jag likaså. Somnar allt för ofta i soffan i 21-22 tiden....... mysigt?? Nja, vet inte det. Sen är det lördag, ledig dag och sen söndag och ångest inför kommande arbetsvecka. Nej då så är det väl inte alltid, men på slutet har jag känt att jag har behövt en paus på en vecka eller två men men, vad är en bal på slottet. Hösten är låååååång, mörk och tråkig tycker jag, särskilt nu när vi inte har fått någon snö.

Tänk på alla som har ett helvete för att det är fredag, föräldrar som super, blir osams och t.o.m slåss, tycker de att fredagar betyder mys och bara älskar att höra den där OLW reklamen, jag skulle inte tro det. Nu har ju inte jag det problemet men jag är bara sååå trött på det! Kan de inte komma på något nytt nu?? Cyniskt, ja jag vet, kan inte rå för det!!!

Sökte på google.se på ordet fredagsmys, visste ni att det finns speciella skålar och glas t.o.m

Antalet träffar på nätet blev: 257 000, oh la la...


Även den här "puddingen" kom upp under sökningen, jag undrar vart kopplingen finns? Ser inget mysigt med honom, *förlåt mannen om du läser detta*

Ikväll är det iallafall IDOL final och jag hejar på Erik, tror jag bryter ihop, får allergi, kollik och kväljningar om den skäggiga och MEGAblyga grabben Calle
vinner. Det som också är bra med fredagar är Cirkus Möller, hade inte sett det förrän tre veckor sedan men det är rätt kul. Som Ni alla har förstått så är
Sean Banan som är min favorit...

Ja Ni, detta var ett pessimistiskt inlägg om det så kallade fredagsmyset! Bra eller dåligt, ja det är väl som alltid delade åsikter om det!!!

Kommentarer

Postat av: Anna J

Publicerad 2009-12-11 23:10:47

Håller med dig full ut på det där "fredagsmys"

Ganska trött på det ordet som står öveallt på fejjan!! Urk!

Postat av: Lottie

Publicerad 2009-12-12 09:18:12

Har å ångest när det är söndag ingen rolig dag

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela