Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

blåsa på fingret och snöfall de lux

Publicerad 2009-12-05 15:43:22 i Allmänt,

Idag har vi bakat pepparkakshus, iallafall vissa av oss. Och när jag skulle limma ihop mitt fina slott så fick jag smält socker på långfingret, någon som vet hur många grader socker uppnår innan det smälter och blir svart?? Jag kan komma med en kvalificerad gissning på ungefär 800 plus, hett, varmt.... Det har nu upptått en blåsa så det är lite svårt att skriva nu.

När jag kommer hem ikväll (är hos morsan nu) så ska jag lägga upp bilder och ev. en videosnutt från vårt julpysslande. Jag kan också lägga in en orginalbild på hur slottet skulle se ut och hur det blev. Jag vill försvara mig genom att säga att det var första försöket.

Nu ska vi snart dra till Grånäs på julmarknad, jippie....... jag tror att det finns: glögg, varm korv med bröd, kaffe, julkransar, julgranar, hembakt kaffebröd, lite enbärsdricka, stickade alster, kanske några strumpor, halsdukar, grytlappar.... lite smycken, godis, fågelholkar och de obligatoriska LOTTERNA, inte lottorna.


Ni som vill får kika in om några timmar och se om bilderna kommit in från vår AMBITIÖSA papparkakshusbakning, don´t miss it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela