Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Att göra listan

Publicerad 2009-12-23 15:34:45 i Allmänt,

den är LÅÅÅÅNG idag!
Jag har:
städat upp och nere (Roine tog toan och torkade)
slagit in resterande julklapparna
skrivit lite rim, ska fortsätta lite mer ikväll
börjat göra en grankrans och gett upp; det blir inga!
kokat ägg till nubbesalladen


Jag har kvar att göra:
resten av sillsalladen
hämta ut ett paket på OKQ8
slå in fler paket so m kom med paketet från Jotex som ska hämtas ut
tända mina islyktor
röja på förstukvisten
plocka in tvätten på övre plan
andas
åka till Jossan med hennes rim som vi gjorde förra veckan
skriva fler rim som sagt
se någon härlig film på tv, helst ska den innehålla KÄRLEK, drama, spänning, komedi, och lite snyftsnyft fast ändå ett lyckligt slut!

* Förut en kväll före julafton för cirka 3-5 år sedan visade de ett verklighetsdrama där någon dog i cancer och jävlar vad jag grinade, Roine var helt förstörd över hur ledsen jag blev för en film!! =) Man kan väl leva sig in i filmens värld =) Fast han säger att när det är ett faktaprogram och någon dör, då är jag minsann helt oberörd............

Saker jag skiter i att göra:
kransarna
fixa några dvd och cd skivor som extra julklappar
göra någon större satsning på julmat för jag har ju ingen spis/ugn

Jag inser nu när jag ser att göra listan svart på vitt att jag har väldigt mycket kvar att göra, nu måste jag också sätta en prioritering på den.......... jag tror jag börjar med paketet, salladen, sätter upp julgardinerna i köket, Roine får ta tvätten och tända lyktorna, andas bör jag väl göra hela tiden........ Nu är magsåret nära, hoppas det blir julefrid snart för både Er och mig!!

Ha en superdupertrevlig kväll före dopparedan på Er!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela