Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Annandag jul och bara lördag!

Publicerad 2009-12-26 12:26:47 i Allmänt,

Jag brukar ofta vara förbittrad på folk som beklagar sig över att de ska jobba, jag tycker att man ska vara glad över att man har ett jobb!! Men som det känns just nu så behöver jag VILA!! Jag tycker om mitt jobb och går så gott som alltid dit utan att klaga, men nu har jag jobbat hårt hela året. Jag hade tre veckors sammanhängnade semester i somras och alla andra semesterdagar har gått åt till att besöka Falu lasarett vilket jag ej anser vara någon semester direkt... så de här dagarna med ledighet: julafton och juldagen har känts som en hel semestervecka och jag har fortfarande två hela lediga dagar kvar, yes!!!!!!!!!






Ikväll har jag tänkt att vi ska äta Tacobuffé, och just nu är jag riktigt hungrig så den buffen blir nog att innehålla allt och lite till som t.ex.
taco chips, tacoskal, tacotortilla, ost, gurka,sallad, tomat, paprika, majs, ananans, jalapenôs, röd sås, vit sås, köttfärs... Jag som hade tänkt mig något annorlunda till tacosen, det här låter ju precis som de alltid brukar vara hemma hos oss = JÄTTEGODA!



Dagens prioriteringslista är som följer:
1. Skotta snö
2. Handla
3. Diska (i duschen)
4. Förmodligen skotta snö, igen!
5. Äta mat
6. Spela Bondespelet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela